JAV – šimtai paraiškų gauti dronų licencijas
JAV Federalinės Aviacijos Administracijos nuostatai yra atlaidūs dronų vartotojams, kurie oro robotus naudoja asmeniniais – pramoginiais tikslais. Tačiau komercinis nepilotuojamų oro transporto priemonių naudojimas susiduria su griežtais įstatymais, kurių nepaisymas gali patraukti į baudžiamąją atsakomybę.
Komercinių dronų pilotai privalo turėti FAA piloto licenciją, galiojantį sveikatos pažymėjimą, taip pat labai svarbu, jog būtų užtikrintas oro roboto skrydžio saugumas – dronas negali palikti piloto „matymo zonos“, o pilotą privalo asistuoti stebėtojas. Visgi nepaisant keliamų reikalavimų, paskutiniais FAA duomenimis, paraiškas, dėl legalaus oro robotų naudojimo viešoje erdvėje, pateikė 342 vartotojai (šį skaičių sudaro kompanijos bei pavieniai asmenys). Nuo praeitų metų rugsėjo mėnesio Federalinės aviacijos administracija išdavė 24 licencijas. Pirmieji leidimai pasiekė filmų ir televizijos industriją.
Dauguma naujų pateiktų paraiškų yra susijusios su vaizdinių projekcijų montavimu, taip pat siekiama dronus pasitelkti video klipų kūrimui bei televizijos reikmėms. Ryški aerofotonuotraukų fiksavimo tendencija. Savo veikloje oro robotus pritaikyti ketina žemės ūkio kompanijos, gamtinių dujų ir naftos pramonės atstovai.
FAA praneša, jog nuostatų pataisų priėmimas, dėl robotų panaudojimo komerciniais tikslais, vis dar aktyviame procese. Tačiau, pavyzdžiui, draudimas, teigiantis, jog nepilotuojamos aviacijos transporto priemonės negali būti skraidinamos 5 mylių atstumu prie oro uostų – nesikeis. Nepilotuojamų oro transporto priemonių pilotavimas draudžiamas ir daugelyje profesionalių sporto renginių, kurių metu į stadionus susirenka minios žmonių. Į šiuos „neskraidymo zonų“ taisyklių pažeidimus žvelgiama itin griežtai, todėl draudimų nepaisę Nacionalinių Futbolo Lygos atkrentamųjų varžybų finalo rungtynių operatoriai, pilotavę dronus, pasak Federalinės Aviacijos Administracijos, gali būti patraukti baudžiamojon atsakomybėn.
Visuomenės bei įvairių institucijų dėmesį į atsakingą dronų pilotavimo būtinumą taip pat atkreipė neseniai įvykęs incidentas, kai oro robotas sudužo ant Baltųjų Rūmų pievelės. Įvykis paskatino visus dronų kūrėjus tobulinti programinę įrangą, siekiant inkorporuoti sensorius, padedančius išvengti „įskridimo“ į svarbių institucijų, tokių kaip prezidento rezidencija, zoną. Kūrėjų teigimu, tokia funkcija įmanoma oro robotuose, kuriuose yra integruotas GPS imtuvas.
Nepaisant to, jog griežti reikalavimai niekur nedings – akivaizdu, kad FAA vis dažniau ieško kompromisų komerciniais tikslais naudojamiems dronams.
Parengta pagal itworld.com
Facebook komentarai
Reklama
Reklama
Mūsų draugai
Naujausi įrašai
Europos Sąjunga ir robotika: kur link mes keliaujame?
Parrot SLAM dunk – paketas, skirtas bepiločių gamintojams (Video)
Mesh Mould – robotas-statybininkas (Video)
Inovacinis robotas-dažytojas PictoBot iš Singapūro (Video)
Plobot – robotas, mokantis vaikus programavimo (Video)
HES Hywings — bepilotis, naudojantis vandenilio kurą (Video)
Emotix Miko — komunikacinis robotas su emocijomis (Video)
MMS Drone – patvarus benzininis bepilotis (Video)
Draugaukime
Naujausi komentarai
Žymos
Visos kategorijos
- Dirbtinis intelektas
- Dronai
- Egzoskeletai
- Karinė robotika
- Namų robotai
- Naujausi
- Pagalbos robotai
- Pramoniniai robotai
- Robotai
- Robotai humanoidai
- Robotai ir menas
- Robotai ir žmonės
- Robotai kine
- Robotai medicinoje
- Robotai mokslui
- Robotai pramogai
- Robotikos ateitis
- Robotiniai automobiliai
- Robotiniai žaislai
Komentarai (0)