Dirbtinio intelekto ir žmogaus proto sąjunga Facebook sistemoje
Dirbtinio intelekto asistentai virtualioje aplinkoje nėra naujas reiškinys. Skaitmeninius asistentus pristatė kompanijos:„Apple“ (Siri), „Microsoft“ (Cortana), „Google“ (Now) bei „Amazon“ (Echo). O dabar šią strategiją pasirinko ir „Facebook“. Dirbtinio intelekto pagalbininkų gretas papildė programa pavadinimu „M“, tapusi „Messenger“ „priedu“. Vis dėlto tam tikrų skirtumų, lyginant su kitomis sistemomis, yra. Priešingai nei ankstesnės programos, „Facebook“ sistema „M“ nėra paremta vien skaitmeninėmis galimybėmis. Tai – mašinų potencialo ir žmogiškos pagalbos derinys.
„M“ unikalumas slypi ypatingose asistavimo paslaugose. Kadangi dirbtinį intelektą prižiūri žmonės, rūpinimasis klientais žengia į kitą, aukštesnį, lygį. Žmonės bendrauja ne tik su autoatsakikliais, bet su ir darbuotojais, galinčiais išspręsti jų problemas, o dėl techninių aspektų tobulumo bei dirbtinio intelekto potencialo, kiti procesai tampa aktyvesni bei spartesni. Pavyzdžiui, ši „sąjunga“ leidžia paslaugoms teikėjams (šiuo atveju „Facebook“) atlikti užsakymą vietoj sistemos naudotojo (algoritmai išanalizuoja, darbuotojai patikrina, o vartotojas – gauna). Kaip gali pakrypti tokio veiklos modelio taikymas ateityje – nuomonės skiriasi.
Pasak kompiuterijos mokslo profesoriaus, Sterlingo universitete, Leslie Smith, Facebook turi neįtikėtino dydžio duomenų bazes, kuriose saugoma kontekstinė informacija apie vartotojo pomėgius bei pageidavimus. Būtent šios duomenų bazės, jeigu sistema „įsitvirtintų“, taptų pagrindiniu informacijos šaltiniu „M“ algoritmams. Straipsnio autorius teigia, kad duomenų bazėse saugoma informacija būtų ypač naudinga tokiu atveju, kai dvi komunikuojančios šalys (pirkėjas ir gavėjas) yra Facebook platformos vartotojos.
Vis dėlto idėjinė technologijos evoliucija reikalauja itin pažangios dirbtinio intelekto sistemos, galinčios perprasti nuotaikas, emocijas, ketinimus ir prasmę vartotojo parašytuose tekstuose. Kol kas algoritmai nėra pajėgus tai padaryti.
Tačiau nepaisant siekiamo pagalbos teikimo, vis dažniau kyla klausimas, ar tokia technologija nepažeistų vartotojų teisių ir neskatintų kitų negatyvių veiksmų? „Facebook“ pranešimų departamento viceprezidentas ir „M“ plėtros vadovas David Marcus neigia negatyvius sistemos aspektus ir patikina, kad be aiškaus vartotojo sutikimo algoritmas negalėtų imtis jokių veiksmų. Verta paminėti ir tai, jog paslaugų teikimo sąrašas, kurias „M“ galėtų atlikti automatiškai yra pakankamai trumpas. Daugumai veiksmų būtinas žmogaus darbas. Darbuotojai reikalingi tam, kad sunaikintų dirbtinio intelekto kalbos ir bendro suvokimo spragas, be to, kad patikrintų pirkimo patikimumą.
Vis dėlto apžvalgininkas Leslie Smith mano, kad nors „M“ idėja siekia mokytis tinkamo elgesio motyvų suvokimo, susiejant vartotojo tikslą ir „Facebook“ kompanijos darbuotojų sprendimo pasiūlymą, dirbtinis intelektas kol kas nėra pasiruošęs absoliučiai pakeisti žmones. Visgi tikėtina, kad ateityje „M“ taps absoliučiai autonominiu virtualiu asistentu, kuriam nebereikės žmogaus pagalbos.
Parengta pagal theconversation.com
Facebook komentarai
Susiję straipsniai
- Tailor Brands dirbtinis intelektas, kuris kurs reklamas ir logotipus
- Naujas modelis padės sukurti dar tobulesnį DI
- Ar robotai taps „elektroniniais asmenimis“?
- Šių profesijų atstovai darbo neteks pirmieji
- Mokslininkai rado būdą, kaip sudaryti tikslius skurdo zonų žemėlapius
- Lietuviai kurs dirbtinį intelektą
- 5 pagrindinės problemos, kurias padės išspręsti DI
- Naujas DI įrenginys padės žmonėms socializuotis (Video)
- Robotams teks atsakyti už padarytą žalą lyg avariją sukėlusiems vairuotojams
- „Google“ parodė, kad su dirbtiniu intelektu reikia elgtis labai atsargiai (Video)
- Iš ko darbą atims nauja robotų revoliucija?
- Kas prisiims atsakomybę už bepiločio automobilio avariją?
- Mokslininkai deda daug vilčių į DI, galintį valdyti robotus
- Sukurtas algoritmas gebantis atskirti būsimą nusikaltėlį: jis veikia, tačiau ar etiška naudoti?
- Lietuviškas D.I. – ne dirbtinis intelektas, o dirbtinis idiotas
- Netrukus sulauksime programėlės, kuri ne prasčiau už mediką diagnozuos odos vėžį (VIdeo)
- Japonijos kompanija žmones iškeitė į robotus
- 2017 m. prognozės: virtualios realybės triumfas ir naujos dirbtinio intelekto aukštumos
- Davoso forumo dalyviai gali išbandyti robotizuotus asistentus (Video)
- IBM pristatė prototipą, skirtą senjorams ir jų prižiūrėtojams (Video)
- Ką bendro turi „Google“, „Netflix“ ir planetų sistemos?
- Kaip dvi dirbtinio intelekto sistemos „pasikalbėjo“ tarpusavyje: gerai, kad dar neturi rankų, nes iki muštynių liko visai nedaug (Video)
- Kada lietuviams dirbtinis intelektas taps įprastas
- „Huawei“ savo viziją sieja su dirbtiniu intelektu
- Pagaliau! Paslaptingi kompiuteriai jau šiemet peržengs laboratorijų slenkstį!
- Dirbtinis intelektas „Maluuba“ nori su jumis pasikalbėti
- Pristatė lėktuvą valdantį robotą (Video)
- Kompiuterinė klausa. MIT pildo paliktas spragas
- Robotas, padedantis gauti vizas
- Markas Zuckerbergas papasakojo apie kuriamą dirbtinio intelekto sistemą: tikėjosi bus sunkiau (Video)
Reklama
Reklama
Mūsų draugai
Naujausi įrašai
Europos Sąjunga ir robotika: kur link mes keliaujame?
Parrot SLAM dunk – paketas, skirtas bepiločių gamintojams (Video)
Mesh Mould – robotas-statybininkas (Video)
Inovacinis robotas-dažytojas PictoBot iš Singapūro (Video)
Plobot – robotas, mokantis vaikus programavimo (Video)
HES Hywings — bepilotis, naudojantis vandenilio kurą (Video)
Emotix Miko — komunikacinis robotas su emocijomis (Video)
MMS Drone – patvarus benzininis bepilotis (Video)
Draugaukime
Naujausi komentarai
Žymos
Visos kategorijos
- Dirbtinis intelektas
- Dronai
- Egzoskeletai
- Karinė robotika
- Namų robotai
- Naujausi
- Pagalbos robotai
- Pramoniniai robotai
- Robotai
- Robotai humanoidai
- Robotai ir menas
- Robotai ir žmonės
- Robotai kine
- Robotai medicinoje
- Robotai mokslui
- Robotai pramogai
- Robotikos ateitis
- Robotiniai automobiliai
- Robotiniai žaislai
Skaitomiausi įrašai
Komentarai (0)