DARPA robotų iššūkiui – patobulinta ATLAS versija (Video)
Robotas ATLAS visuomenei buvo pristatytas pernai DARPA (JAV Gynybos departamento Pažangiųjų mokslinių tyrimų agentūra) organizuotame konkurse, skirtame robotų technikos, naudingos nelaimių situacijose ar katastrofų vietose, plėtrai. Nepaisant jau egzistuojančių pažangių humanoido galimybių, roboto kūrėjai – kompanija Boston Dynamics (priklausanti Google korporacijai) – siekė ištaisyti mechanizmo trūkumus ir praplėsti technines ATLAS galimybes.
Nauja roboto ATLAS versija nuo senosios skiriasi ne tik naujomis funkcijomis, bet ir išvaizda. Kūrėjai roboto krūtinę „papuošė“ balta blizgia plokšte, dėl kurios dabar ATLAS primena filmo personažų Stormtrooper bei Terminatoriaus derinį. Vis dėlto didžiausias pokytis padarytas roboto „energijos“ aspektu. Patobulintos versijos ATLAS jėgas semiasi naudodamas ne judėjimo galimybes ribojanti kabelį, kaip anksčiau, o baterijas, leidžiančias jam funkcionuoti kur kas laisviau bei paprasčiau.
DARPA pranešime spaudai teigė, kad dabar ATLAS turi integruotą 3.7 kilovatvalandžių ličio jonų baterijų rinkinį, kurių teikiama energija robotui suteikia galimybę sistemingai atlikti įprastas operacijas (vaikščioti, stovėti, naudoti įrankius ir t.t.). Visgi nepaisant nevaržomų veiklos funkcijų, vienas trūkumas išlieka – baterijų galios užtenka pernelyg trumpam. Su jomis robotas efektyviai veikia tik apie valandą.
Kūrėjai taip pat patobulino roboto rankų lankstumą. ATLAS riešai tapo dinamiškesni bei stipresni. Laisvo judėjimo galimybė yra viena svarbiausių siekiamybių, todėl DARPA varžybų rengėjai tikisi pamatyti kokybišką mobilumo funkcijos pritaikymą reprezentaciniuose robotuose, kurie ateityje, tikimasi, bus siunčiami į katastrofų vietas ieškoti žmonių, padės ugniagesiams išvengti aukų gaisro metų ir t.t.
DARPA reikalavimų sąrašas apima nuostatas, jog varžybose negali dalyvauti robotai, kurie yra laidu prijungti prie maitinimo lizdo. Reikalaujama, kad roboto kontrolė taip pat nebūtų paremta „laidiniu ryšiu“, o komunikacijai būtų pasitelktos bevielės sistemos. DARPA informuoja, kad komandos nariai negalės turėti jokio fizinio kontakto su robotu iššūkiui prasidėjus. Jeigu robotas suklups ar užstrigs, atsitiesi jis turės savo jėgomis be žmonių pagalbos, o jei to padaryti nesugebės – jo žygis bus baigtas.
Organizatoriai taip pat stengsis apsunkinti robotų veiklą blogindami komunikaciją tarp mechanizmų ir operatorių. Bandymas bus atliekamas imituojant nelaimių zonų sąlygas, kuriose bevielis ryšis neretai yra su trukdžiais.
DARPA Robotics Challenge varžybų finalas įvyks birželį, Kalifornijoje. Laimėjusios komandos pasidalins 3, 5 mln. JAV dolerių prizą.
Parengta pagal gigaom.com
Facebook komentarai
Reklama
Reklama
Mūsų draugai
Naujausi įrašai
Europos Sąjunga ir robotika: kur link mes keliaujame?
Parrot SLAM dunk – paketas, skirtas bepiločių gamintojams (Video)
Mesh Mould – robotas-statybininkas (Video)
Inovacinis robotas-dažytojas PictoBot iš Singapūro (Video)
Plobot – robotas, mokantis vaikus programavimo (Video)
HES Hywings — bepilotis, naudojantis vandenilio kurą (Video)
Emotix Miko — komunikacinis robotas su emocijomis (Video)
MMS Drone – patvarus benzininis bepilotis (Video)
Draugaukime
Naujausi komentarai
Žymos
Visos kategorijos
- Dirbtinis intelektas
- Dronai
- Egzoskeletai
- Karinė robotika
- Namų robotai
- Naujausi
- Pagalbos robotai
- Pramoniniai robotai
- Robotai
- Robotai humanoidai
- Robotai ir menas
- Robotai ir žmonės
- Robotai kine
- Robotai medicinoje
- Robotai mokslui
- Robotai pramogai
- Robotikos ateitis
- Robotiniai automobiliai
- Robotiniai žaislai
Komentarai (0)