Autonomiškas „Audi A7 Sportback“ pasirodys amerikiečiams
„Audi“ bendrovė, bendradarbiaudama su „Volkswagen“ mokslininkais, rengiasi neįprastai ekspedicijai. Su koncepciniu automobiliu „Audi A7 Sportback“ be vairuotojo tikimasi įveikti maždaug 550 mylių (apie 900 km) kelią nuo Silicio slėnio iki Los Andželo, važiuojant viešojo susisiekimo keliais.
Na, ne visai be vairuotojo. Tiesiog bus maksimaliai pasikliaujama šiuolaikiniais serijinės gamybos vairavimo pagalbininkais ir bandoma apsiriboti minimaliais įmanomais prie vairo sėdinčio asmens veiksmais.
Koncepciniu automobiliu „A7 Sportback“ važiuos kompetentingų, apie automobilius rašančių žurnalistų komanda, dokumentuosianti įrangos parodymus ir visą kelionę. Ekspedicijos rengėjų nuomone, ši kelionė turi tapti savotišku anonsu būsimajai CES 2015 buitinės elektronikos parodai ir šiek tiek atskleis paslapties šydą, kuo šioje parodoje stebins vairavimo pagalbininkų kūrėjai.
Kelionė prasideda Silicio slėnyje esančiame Stenfordo mieste. Ekspedicijai jau parengtas „Audi A7 Sportback“ mokslinių tyrimų automobilis, švelniai pavadintas „Džeku”. Jame sumontuota pažangiausia serijinės gamybos vairavimą lengvinanti įranga.
Inžinierių sumanymu, pažangiausios autonominio automobilio valdymo sistemos turėtų visiškai perimti vairavimo funkcijas ir išlaisvinti vairuotoją nuo būtinybės atlikti vairavimo veiksmus nuo 0 iki 110 km/val. greičio diapazone. Be to, šios sistemos gali autonomiškai atlikti persirikiavimo, eismo juostos keitimo ir lenkimo manevrus bei pagal poreikį įsibėgėti ir stabdyti. Prieš atliekant persirikiavimą, automobilio greitis priderinamas prie šalia važiuojančių kitų transporto priemonių greičio. Bet kokie manevrai atliekami tik tuomet, kai centrinis valdymo blokas įvertina eismo sąlygas ir pripažįsta jas saugiomis pasirinktam manevrui atlikti.
Susidūrus su autonominio vairavimo galimybes pranokstančiomis eismo sąlygomis, pavyzdžiui, įvažiavus į miestą, saugumo sumetimais vairuotojui nurodoma perimti valdymą, t.y. paimti vairą į savo rankas. Tuo metu iškart suveikia daug įspėjamųjų signalų – garsinis signalas, užsižiebia apatinėje priekinio stiklo dalyje sumontuoti LED diodai, parodomi įspėjimai informacinio kompiuterio ir CSI sistemos ekranuose. Jeigu vairuotojas ignoruoja šį daugybinį įspėjimą ir neperima automobilio valdymo, autonominio vairavimo sistema automatiškai įjungia avarinio įspėjimo žibintus ir imasi priemonių saugiai sustabdyti automobilį. Daugeliu atvejų, automobilis tiesiog nuvairuojamas į šalikelę ir ten sustabdomas.
Autonomiškai važiuoti galintis „Audi A7 Sportback“ bus parodytas sausio 6-9 dienomis Las Vegase vyksiančioje CES parodoje, kur „Audi“ pristato savo ekspoziciją „Next Chapter”.
Facebook komentarai
Susiję straipsniai
- Didžiojoje Britanijoje žadama daugiau dėmesio robotikai
- Šių profesijų atstovai darbo neteks pirmieji
- Ateities automobiliai: asistentas, žinantis, kaip šiandien jaučiatės
- „Uber“ autonominių automobilių bandymai rodo problemas – užfiksuotas pavojingas pažeidimas (Video)
- Autonominių automobilių teisinė bazė: atsakymų dar nematyti
- Kiek kainuoja autonominių sunkvežimių kūrimas ir vystymas? Regis, Rusija tai ketina padaryti pigiai
- „Tesla“ elektromobiliai patys pasirūpins savo remontu
- Rusai pasišovė sukurti savo autonomiškų automobilių technologiją
- Europos Parlamentas siūlo reglamentuoti robotiką
- Robotams teks atsakyti už padarytą žalą lyg avariją sukėlusiems vairuotojams
- Kas prisiims atsakomybę už bepiločio automobilio avariją?
- „Mercedes-Benz“ demonstruoja raumenis: parodė ateities autonominio važiavimo sistemą (Video)
- Kauno studentai sukūrė autonominio vežimėlio oro uostui prototipą
- 2017 m. prognozės: virtualios realybės triumfas ir naujos dirbtinio intelekto aukštumos
- Sensacingos federalinio tyrimo išvados dėl „Tesla Model S“ mirtinos avarijos: laikas kardinaliai keisti požiūrį į autopilotus? (Video)
- BMW planuoja paleisti į gatves 40 prabangių autonomiškų sedanų
- Pažiūrėkite – „Tesla“ kiekvieną „Model X“ visureigį užprogramavo smagiam šokiui (Video)
- Vairuotojas – tik balastas: „Ford“ skelbia, kad naujausias autopilotas jau gali tai, ko nepajėgtų joks žmogus (Video)
- „Tesla“ sistema numatė priekyje įvyksiančią avariją (Video)
- Waymo – dar vienas Google projektas
- BMW geri, bet dar kvaili: IBM įkrės proto (Video)
- Istorinis lūžis: JAV valstijoje autopilotui suteiktos vairuotojo teisės (Video)
- „Google“ persigalvojo: savo autonominio automobilio nevystys – padės tobulinti kitus
- Specialistai bandys apsaugoti automibilius nuo programišių
- Vairavimo nebeužtenka: automobilių galimybės stebina
- Pirmam autonominiam skrydžiui pakilo skraidanti greitoji – sistema jau moka taisyti ir savo klaidas (Video)
- Netikėtas klausimas ir koks sudėtingas atsakymas: kaip autopilotai turėtų elgtis su automobilio vairuotoju? (Video)
- Patvirtinta: „Audi“ mėnuleigis kils į kosmosą
- Pražudysite vaiką, benamį ar šunį? Įdomus testas, verčiantis susimąstyti apie autonominius automobilius ir mus pačius (Video)
- „Tesla“ parodė, kaip pasaulis atrodo autonominio automobilio „akimis“ (Video)
Reklama
Reklama
Mūsų draugai
Naujausi įrašai
Europos Sąjunga ir robotika: kur link mes keliaujame?
Parrot SLAM dunk – paketas, skirtas bepiločių gamintojams (Video)
Mesh Mould – robotas-statybininkas (Video)
Inovacinis robotas-dažytojas PictoBot iš Singapūro (Video)
Plobot – robotas, mokantis vaikus programavimo (Video)
HES Hywings — bepilotis, naudojantis vandenilio kurą (Video)
Emotix Miko — komunikacinis robotas su emocijomis (Video)
MMS Drone – patvarus benzininis bepilotis (Video)
Draugaukime
Naujausi komentarai
Žymos
Visos kategorijos
- Dirbtinis intelektas
- Dronai
- Egzoskeletai
- Karinė robotika
- Namų robotai
- Naujausi
- Pagalbos robotai
- Pramoniniai robotai
- Robotai
- Robotai humanoidai
- Robotai ir menas
- Robotai ir žmonės
- Robotai kine
- Robotai medicinoje
- Robotai mokslui
- Robotai pramogai
- Robotikos ateitis
- Robotiniai automobiliai
- Robotiniai žaislai
Skaitomiausi įrašai
Komentarai (0)