Patvirtinta: „Audi“ mėnuleigis kils į kosmosą
Vokietijos kosminių skrydžių komanda „Part-Time Scientists“ paskelbė, kad 385 000 km kelionė į Mėnulį bus baigta iki 2017 m. pabaigos. Šios kelionės tikslas – įgyvendinti „Google Lunar XPRIZE“ konkurso sąlygas ir nutupdyti komandos sukurtą mėnuleigį „Audi lunar quattro“ Mėnulyje. Įgyvendinęs šį projektą, „Audi“ taps pirmuoju automobilių gamintoju, išbandžiusiu serijinių automobilių autonominio vairavimo principus už žemės ribų, teigiama bendrovės pranešime.
Kosminis skrydis – jau kitais metais
Kosminį skrydį į mėnulį „Part-Time Scientists“ planuoja 2017 metų pabaigoje. „Space X“ privačios kosminių skrydžių bendrovės „Falcon 9“ raketa-nešėja į Mėnulį turės nugabenti unikalios konstrukcijos „ALINA“ nusileidimo modulį su maždaug 100 kg svorio automatiškai atsidarančiu konteineriu, kuriame bus net du „Audi lunar quattro“ pusiau autonominiai mėnuleigiai. Jie važinės po Mėnulyje esantį „Taurus-Littrow“ slėnį, kuriame 1972 m. nusileido „Apollo 17“ modulis ir kuris bus aplankytas ir įamžintas pažangiausiomis „Audi lunar quattro“ vaizdo kameromis.
Komandoje – ir kosmoso operatoriai, ir automobilių technikos ekspertai
Komandos „Part-Time Scientists“ kosminiais reikalais rūpinasi viena iš šiuo metu pajėgiausių privačių kosmoso operatorių – „Space X“ bendrovė, glaudžiai bendradarbiaudama su JAV kosmoso agentūra NASA ir Europos Kosmoso agentūra ESA. Mėnuleigius sukūrė ir šiuo metu intensyviai testuoja Audi konstravimo biurų specialistai.
„Google Lunar XPRIZE“ projekte „Part-Time Scientists“ mokslininkų grupei talkina net 16 „Audi“ bendrovės įvairių profilių specialistų. Kuriant „Audi Lunar quattro“ mėnuleigį panaudota daugybė „Audi“ ilgamečio įdirbio ir pažangiausių šiuolaikinių inovacijų. Čia ir „Audi Space Frame“ lengvo lydinio rėmas bei kėbulo dalys, ir e-tron elektrinis pavaros mechanizmas (variklių, akumuliatorių ir pavarų dėžių blokų sistema), ir firminė quattro visų ratų pavara.
Daug dalių iš įvairių medžiagų pagaminta 3D spausdinimo būdu. Plataus lengvų lydinių pritaikymo dėka vienas mėnuleigis sveria maždaug 30 kg. Jo konstrukcijoje – net 4 įvairių tipų vaizdo kameros, fiksuojančios 3D ir panoraminius vaizdus. Bendrovės inžinieriai „Lunar quattro“ mėnuleigį laiko pusiau autonomine transporto priemone, nes dalį numatytos važinėjimo programos jis atliks autonomiškai, t. y., visiškai nevaldomas iš žemės.
„Part-Time Scientists“ mokslininkų bendradarbiavimas su Audi bendrove pradėtas 2015 metų pradžioje, o šią savaitę Berlyno „Audi City“ renginių centre įvykusiame iškilmingame vakare susirinkusiems svečiams ir spaudos atstovams pademonstruotos jau pagamintos Mėnuliui skirtos transporto priemonės ir atskleista daug įdomybių apie jas.
Lankėsi ir Lietuvoje
2016 m. misijos į mėnulį komandos vadovas Robertas Bohme buvo vienas pagrindinių pranešėjų technologijų ir inovacijų festivalyje LOGIN, sutraukęs į pagrindinę salę kosmoso ir naujovių gerbėjus. „Išskirtinę progą pabendrauti su šiuo įdomiu žmogumi turėjome ne tik mes, LOGIN organizatoriai, bet ir jo lietuviai kolegos – Vilniaus universiteto startuolio „NanoAvionics“ komanda. Antrajai kosmoso misijai besiruošiantys lietuviai su mėnuleigio kūrėju pasidalino patirtimi ir pristatė palydovo modelį „LituanicaSAT-2“ su unikalia eksperimentine raketinės traukos sistema, kuri reikšmingai praplės mažųjų palydovų panaudojimo galimybes. Lietuvių laboratorijoje apsilankęs ir su jaunaisiais mokslininkais pabendravęs R. Bohme pabrėžė, kad lietuviai pelnytai vertinami kaip vieni geriausių IT specialistų Europoje. Mėnuleigio kūrėjas tada pripažino, kad mūsų mokslininkų darbas neabejotinai reikšmingas ir svarbus ne tik lietuviams, bet ir visai kosmoso industrijos bendruomenei. Jaučiamės prisidėję prie pažinties, tad mintis, kad pirmieji suteikėme progą lietuviams daugiau sužinoti apie greitai įvyksiantį mėnulio „užkariavimą“, šiame kontekste dvigubai smagesnė“, – sako LOGIN direktorė Ieva Dirvonskaitė.
Apie „Google Lunar XPRIZE“ konkursą
JAV inovacijų bendrovė Google prieš keletą metų paskelbė mokslininkams ir išradėjams skirtą „Google Lunar XPRIZE“ konkursą, kurio prizinis fondas – net 30 mln. eurų. Sąlygos taip pat unikalios – pagrindinio prizo siekti gali tik privati (t. y., nežinybinė ir jokios valstybės neremiama) specialistų komanda, privalanti sukonstruoti ir į mėnulį nugabenti savo komandos mėnuleigį. Sąlygoms įgyvendinti mėnulyje nutupdyta važiuoklė turi nuvažiuoti ne mažiau, kaip 500 metrų ir į žemę atsiųsti daugybę aukštos raiškos fotografijų. Paskelbus konkursą, prie starto linijos stojo net 30 komandų, o šiuo metu dėl solidaus prizo besivaržo jau tik penkios. „Part-Time Scientists“ komanda iš Vokietijos – viena jų.
Šią mokslininkų grupę dar 2008 metais subūrė Berlyno IT ekspertas R. Bohme. Ji jau sėkmingai dalyvavo ne viename mokslo projekte, konkurse ar specializuotose varžytuvėse, įskaitant ir mokslo populiarinimo televizijos projektus. Dabar jo komandą sudaro 35 specialistai iš 3 žemynų. Ji aktyviai bendradarbiauja su pasaulinėmis bendrovėmis, mokslinių tyrimų institutais ir, kaip to reikalauja „Google Lunar XPRIZE“ konkurso specifika – pasaulinio garso kosmoso specialistais.
Facebook komentarai
Susiję straipsniai
- 6 profesijos, kurias ateityje pakeis robotai
- Robotas-amfibija Warthog (Video)
- Didžiojoje Britanijoje žadama daugiau dėmesio robotikai
- Šių profesijų atstovai darbo neteks pirmieji
- Ateities automobiliai: asistentas, žinantis, kaip šiandien jaučiatės
- „Uber“ autonominių automobilių bandymai rodo problemas – užfiksuotas pavojingas pažeidimas (Video)
- Autonominių automobilių teisinė bazė: atsakymų dar nematyti
- Kiek kainuoja autonominių sunkvežimių kūrimas ir vystymas? Regis, Rusija tai ketina padaryti pigiai
- Medalis už vertybes? Tai vyksta tik „Robotiadoje“!
- Robotai padės tirti vandenynus (Video)
- „Tesla“ elektromobiliai patys pasirūpins savo remontu
- Sukurta itin jautri dirbtinė oda (Video)
- Rusai pasišovė sukurti savo autonomiškų automobilių technologiją
- Europos Parlamentas siūlo reglamentuoti robotiką
- Kurti robotus su gyvais raumenimis galės visi norintys
- NASA į TKS siųs naujos kartos robotą (Video)
- Robotams teks atsakyti už padarytą žalą lyg avariją sukėlusiems vairuotojams
- Kas prisiims atsakomybę už bepiločio automobilio avariją?
- „Mercedes-Benz“ demonstruoja raumenis: parodė ateities autonominio važiavimo sistemą (Video)
- Didžiuosiuose šalies miestuose – robotų varžybos. Robotikos entuziastai gręžiasi į gyvūnijos pasaulį
- 8 žaislai, kurie gali padaryti jūsų vaikus protingesniais (Video)
- Dirbtinis piršto galiukas „jaučia“ lytėjimą (Video)
- Ką robotai išmoko per 2016 metus? (Video)
- Nutekintame video įraše – naujas Boston Dynamics robotas, atliekantis triukus ant dviejų ratų (Video)
- Robotas „Salto“ jau gali peršokti sieną (Video)
- Kauno studentai sukūrė autonominio vežimėlio oro uostui prototipą
- 2017 m. prognozės: virtualios realybės triumfas ir naujos dirbtinio intelekto aukštumos
- Sensacingos federalinio tyrimo išvados dėl „Tesla Model S“ mirtinos avarijos: laikas kardinaliai keisti požiūrį į autopilotus? (Video)
- BALLU – žygiuojantis robotas-balionėlis iš UCLA (Video)
- Kaip robotika kopijuoja gamtą? (Video)
Reklama
Reklama
Mūsų draugai
Naujausi įrašai
Europos Sąjunga ir robotika: kur link mes keliaujame?
Parrot SLAM dunk – paketas, skirtas bepiločių gamintojams (Video)
Mesh Mould – robotas-statybininkas (Video)
Inovacinis robotas-dažytojas PictoBot iš Singapūro (Video)
Plobot – robotas, mokantis vaikus programavimo (Video)
HES Hywings — bepilotis, naudojantis vandenilio kurą (Video)
Emotix Miko — komunikacinis robotas su emocijomis (Video)
MMS Drone – patvarus benzininis bepilotis (Video)
Draugaukime
Naujausi komentarai
Žymos
Visos kategorijos
- Dirbtinis intelektas
- Dronai
- Egzoskeletai
- Karinė robotika
- Namų robotai
- Naujausi
- Pagalbos robotai
- Pramoniniai robotai
- Robotai
- Robotai humanoidai
- Robotai ir menas
- Robotai ir žmonės
- Robotai kine
- Robotai medicinoje
- Robotai mokslui
- Robotai pramogai
- Robotikos ateitis
- Robotiniai automobiliai
- Robotiniai žaislai
Skaitomiausi įrašai
Komentarai (0)