Kas prisiims atsakomybę už bepiločio automobilio avariją?
Vis daugiau didžiųjų pasaulio kompanijų investuoja į bepiločius automobilius. Šis progresas kelia klausimą – kas turėtų atsakyti už tokio automobilio avariją
Britų dirbtinio intelekto (DI) ir robotikos specialistas, Plimuto universiteto profesorius Tony Belpaeme`as tikina, kad atsakymas gana paprastas. „Robotas visada turės savininkus, kurie jį naudoja. Taigi tie žmonės ir turėtų prisiimti atsakomybę“, – teigia jis.
Europos Parlamentas (EP) 2016 m. paskelbė iniciatyvą, kurios pagrindinis tikslas – įvesti Europos Sąjungos (ES) teisines normatyvas robotams ir DI. Būtent apie šią iniciatyvą ir jos tikslus bei bendros Europos robotikos agentūros steigimą EP ir Europos Komisijos (EK) nariai šią savaitę diskutavo su mokslo ir technologijų žurnalistais.
Kaip tikina rezoliucijos iniciatorė ir sudarytoja Mady Levaux-Stehres, robotų kasdieniame žmogaus gyvenime nuolat daugėja, o kartu ir rizikų, kurios iškyla dėl kontakto su „mašinomis“.
„Valstybės turi susitarti, kokios teisinės normos bus taikomos robotams. Dabar būtina nuspręsti, kaip bus reglamentuojamas bet koks žmogaus ir roboto kontaktas. Didžiausią dėmesį, mano nuomone, reikia skirti žmogaus saugumui, privatumui ir laisvei. Bet būtina nepamiršti ir duomenų apsaugos“, – teigia M. Levaux-Stehres.
Vienas pagrindinių tokios EP iniciatyvos priežasčių – bepiločiai automobiliai. Europoje, kaip ir visame pasaulyje, ekspertai ir visuomenė aktyviai diskutuoja, kas turėtų prisiimti atsakomybę, jeigu automobilis padaro avariją. Ir tuo labiau – jeigu jos metu miršta žmonių. Vienas iš konferencijos svečių – T. Belpaeme`as savo tyrimuose būtent ir nagrinėja bepiločių automobilių klausimą.
„Privalome suprasti, kad bepiločiai automobiliai yra tokie patys robotai, tiesiog jie turi kitokį pavidalą, o jo viduje sėdi žmogus“, – sako profesorius.
Jo nuomone, gana paprasta nustatyti, kas bus atsakingas tada, jeigu bepilotis automobilis padarys avariją.
„Dabar vyksta labai aršios diskusijos šia tema. Vieni tikina, kad robotas turėtų būti atsakingas už savo klaidas. Aš su tokia nuomone nesutinku. Robotas visada turės savininkus, kurie jį naudoja. Taigi tie žmonės ir turėtų prisiimti atsakomybę“, – sako profesorius.
Nors surasti atsakingus už avarinę situaciją gana paprasta, profesoriaus žodžiais, daug sunkiau nustatyti, kaip išmokinti robotą pasirinkti.
„Įsivaizduokite, bepilotis automobilis patenka į avarinę situaciją. Jis turi rinktis: vienu pasirinkimu išgelbės tris žmones, kitu – vieną. Kaip išspręsti šią situaciją? Ar tikrai etiška manyti, kad vieno žmogaus gyvybė menkesnė už trijų? Jeigu neišvengiamai kažkas turės nukentėti, kaip tokie automobiliai pasirinks? Kaip mes patys pasirinktume?“ – klausia robotikos ekspertas.
T. Belpaeme`as įsitikinęs, kad robotus visuomenė turėtų laikyti ne galimais priešais, o tiesiog itin naudingais įrankiais. Tačiau naudingi jie bus tada, kai žmonės galės juos saugiai naudoti.
„Skeptiškai vertinu pareiškimus apie robotų apokalipsę. Bet privalome susitarti ir nustatyti teisines normatyvas visiems atvejams – tik taip galėsime jaustis saugiai“, – tikina T. Belpaeme`as.
Facebook komentarai
Susiję straipsniai
- Šių profesijų atstovai darbo neteks pirmieji
- Robotams teks atsakyti už padarytą žalą lyg avariją sukėlusiems vairuotojams
- 2017 m. prognozės: virtualios realybės triumfas ir naujos dirbtinio intelekto aukštumos
- BMW geri, bet dar kvaili: IBM įkrės proto (Video)
- Specialistai bandys apsaugoti automibilius nuo programišių
- Superkompiuteris palengvins vairuotojų gyvenimą
- Praktinis eksperimentas su „Tesla Model S“ autopilotu: žmonėms saugus, daiktams – ne (Video)
- „Tesla“ ir kiti kuria išsigelbėjimą nuo stoteles niokojančių vairuotojų (Video)
- Tailor Brands dirbtinis intelektas, kuris kurs reklamas ir logotipus
- Naujas modelis padės sukurti dar tobulesnį DI
- Ar robotai taps „elektroniniais asmenimis“?
- Didžiojoje Britanijoje žadama daugiau dėmesio robotikai
- Mokslininkai rado būdą, kaip sudaryti tikslius skurdo zonų žemėlapius
- Ateities automobiliai: asistentas, žinantis, kaip šiandien jaučiatės
- Lietuviai kurs dirbtinį intelektą
- „Uber“ autonominių automobilių bandymai rodo problemas – užfiksuotas pavojingas pažeidimas (Video)
- Autonominių automobilių teisinė bazė: atsakymų dar nematyti
- Kiek kainuoja autonominių sunkvežimių kūrimas ir vystymas? Regis, Rusija tai ketina padaryti pigiai
- „Tesla“ elektromobiliai patys pasirūpins savo remontu
- 5 pagrindinės problemos, kurias padės išspręsti DI
- Naujas DI įrenginys padės žmonėms socializuotis (Video)
- Rusai pasišovė sukurti savo autonomiškų automobilių technologiją
- Europos Parlamentas siūlo reglamentuoti robotiką
- „Google“ parodė, kad su dirbtiniu intelektu reikia elgtis labai atsargiai (Video)
- Iš ko darbą atims nauja robotų revoliucija?
- „Mercedes-Benz“ demonstruoja raumenis: parodė ateities autonominio važiavimo sistemą (Video)
- Mokslininkai deda daug vilčių į DI, galintį valdyti robotus
- Sukurtas algoritmas gebantis atskirti būsimą nusikaltėlį: jis veikia, tačiau ar etiška naudoti?
- Lietuviškas D.I. – ne dirbtinis intelektas, o dirbtinis idiotas
- Kauno studentai sukūrė autonominio vežimėlio oro uostui prototipą
Reklama
Reklama
Mūsų draugai
Naujausi įrašai
Europos Sąjunga ir robotika: kur link mes keliaujame?
Parrot SLAM dunk – paketas, skirtas bepiločių gamintojams (Video)
Mesh Mould – robotas-statybininkas (Video)
Inovacinis robotas-dažytojas PictoBot iš Singapūro (Video)
Plobot – robotas, mokantis vaikus programavimo (Video)
HES Hywings — bepilotis, naudojantis vandenilio kurą (Video)
Emotix Miko — komunikacinis robotas su emocijomis (Video)
MMS Drone – patvarus benzininis bepilotis (Video)
Draugaukime
Naujausi komentarai
Žymos
Visos kategorijos
- Dirbtinis intelektas
- Dronai
- Egzoskeletai
- Karinė robotika
- Namų robotai
- Naujausi
- Pagalbos robotai
- Pramoniniai robotai
- Robotai
- Robotai humanoidai
- Robotai ir menas
- Robotai ir žmonės
- Robotai kine
- Robotai medicinoje
- Robotai mokslui
- Robotai pramogai
- Robotikos ateitis
- Robotiniai automobiliai
- Robotiniai žaislai
Skaitomiausi įrašai
Komentarai (0)