Galvosūkis politikams: kaip droną atskirti nuo žaislo?
Vyriausybė nepritaria bepiločių orlaivių privalomam registravimui. Šį Seimo narių siūlymą svarstys darbo grupė. Pasak pataisų iniciatorių, būtina žinoti, kas dronus skraidina, o įvykus nelaimingam atsitikimui, būtų daug lengviau rasti įvykio kaltininką.
Europos Parlamentas dar praėjusiais metais priėmė rezoliuciją, kurioje pabrėžiama, kad ES privalo užtikrinti, kad bepiločiai nekeltų pavojaus saugumui ir asmenų privatumui.
Vien JAV nuo 2013 iki 2015 metų registruota virš 900 incidentų, susijusių su vadinamaisiais dronais ir civiliais lėktuvais. Registruota ir atvejų, kai besileidžiantys lėktuvai buvo priversti manevruoti, kad išvengtų susidūrimo su skraidyklėmis. Lietuvoje kol kas panašių incidentų nėra registruota.
„Šiai dienai su bepiločiu orlaiviu, kurį nebrangiai, iki kelių šimtų eurų, galima įsigyti parduotuvėje, galima pridaryti bėdos, jeigu bus skraidoma šalia didžiųjų oro uostų arba virš žmonių susibūrimo vietų, neužtikrinant, kad tas orlaivis avariniu būdų galėtų saugiai nutūpti“, – teigia Civilinės aviacijos administracijos direktorius Joris Gintilas.
Europos Parlamentas pernai priėmė rezoliuciją, joje teigiama, kad ES privalo užtikrinti, jog bepiločiai nekeltų pavojaus saugumui ir asmenų privatumui. Pasiūlyta juose diegti tapatybės nustatymo lustus. Europos Komisija siūlo atnaujinti civilines aviacijos taisykles, kuriomis ne tik gamintojai bus įpareigoti užtikrinti kuo didesnį skraidyklės saugumą, bet ir savininkas privalės įrodyti, kad jo sveikatos būklė tinkama valdyti bepilotį.
Dronas ar žaislas
Lietuvos parlamentarai po pateikimo yra pritarę bepiločių orlaivių, kurių maksimali kilimo masė yra nuo 300 g iki 25 kg, privalomai registracijai. Tačiau tam priešinasi Susisiekimo ministerija, jos teigimu, įvedus tokią tvarką, reikėtų registruoti ir žaislus.
„Vertėtų daryti nuosekliau ir nuo didesnės svorio kategorijos, pavyzdžiui, galime paimti rimtesnius orlaivius, kuriais vykdomos tam tikros komercinės operacijos, kurių pavojus ir rizikos yra didesnės, tarkim nuo 10 kg“, – aiškina J. Gintilas.
Šiuo metu vienintelė ES šalis, kurioje reikia privalomai registruoti bepiločius orlaivius, sveriančius kilogramą ir daugiau, yra Airija. Lietuvoje į civilinę aviacijos administraciją dėl leidimo reikia kreiptis, kai norima filmuoti virš statinių ar žmonių. Bepiločių orlaivių naudotojų asociacijos vadovo teigimu, privalomas registravimas – tik laiko klausimas, tačiau jis reikalingas tik tam tikram skraidyklių tipui.
„Priversti neįmanoma, nes gal jis nusipirko aparatą, pasidėjo ir užmiršo jį. Bet jei nori atlikti kažkokius darbus ir skraidyti, kur yra apribojimai, aišku, jis pats norės tą registraciją padaryti, padaryti egzaminą, orlaivio apžiūrą, norės jis tą daryti legaliai, nes taip bus paprasčiau“, – sako Bepiločių orlaivių naudotojų asociacijos prezidentas Antanas Gedvilas.
Lietuvoje šiuo metu priskaičiuojama apie 10 tūkst. bepiločių orlaivių. Kasmet įsigyjama apie tūkstantis skraidyklių.
Facebook komentarai
Reklama
Reklama
Mūsų draugai
Naujausi įrašai
Europos Sąjunga ir robotika: kur link mes keliaujame?
Parrot SLAM dunk – paketas, skirtas bepiločių gamintojams (Video)
Mesh Mould – robotas-statybininkas (Video)
Inovacinis robotas-dažytojas PictoBot iš Singapūro (Video)
Plobot – robotas, mokantis vaikus programavimo (Video)
HES Hywings — bepilotis, naudojantis vandenilio kurą (Video)
Emotix Miko — komunikacinis robotas su emocijomis (Video)
MMS Drone – patvarus benzininis bepilotis (Video)
Draugaukime
Naujausi komentarai
Žymos
Visos kategorijos
- Dirbtinis intelektas
- Dronai
- Egzoskeletai
- Karinė robotika
- Namų robotai
- Naujausi
- Pagalbos robotai
- Pramoniniai robotai
- Robotai
- Robotai humanoidai
- Robotai ir menas
- Robotai ir žmonės
- Robotai kine
- Robotai medicinoje
- Robotai mokslui
- Robotai pramogai
- Robotikos ateitis
- Robotiniai automobiliai
- Robotiniai žaislai
Komentarai (0)