Pirmam autonominiam skrydžiui pakilo skraidanti greitoji – sistema jau moka taisyti ir savo klaidas (Video)
Suteikti medicininę pagalbą žmonėms ne visada yra lengva. Pavyzdžiui, karo zonose esančius sužeistus karius evakuacija yra ne tik sunki, bet ir pavojinga užduotis. Sraigtasparniai negali pasiekti visų vietų ir dažnai patys tampa priešiškos ugnies aukomis, o ir antžeminis transportas negali pervažiuoti sudėtingų gamtinių ir kitų kliūčių. Kokia išeitis? Autonominis lėktuvas, galintis gabenti sužeistuosius bei įrangą – tai nėra mokslinė fantastika, pirmasis prototipas jau skraido.
Lapkričio viduryje kompanija iš Izraelio „Urban Aeronautics“ išbandė savo orlaivio autonominio skrydžio galimybes virš tikros raižytos vietovės. Teigiama, kad lėktuvas, vadinamas „Cormorant“, pasirodė neblogai – maždaug kaip nepatyręs, pilotavimo dar tebesimokantis žmogus. Anksčiau prototipas, tuomet dar vadintas „AirMule“, buvo bandomas tik labai nedideliame aukštyje ir skrendant labai nedideliu greičiu. Naujausi bandymai rodo, kad skraidanti greitoji medicininė pagalba gali būti pradėta naudoti per artimiausius kelerius metus.
„Cormorant“ keliamąją jėgą kuria specialiu skydų apjuosti rotoriai – orlaivis išliktų ore net atsitrenkęs į sieną. Į priekį „Cormorant“ stumia kiti rotoriai, todėl orlaivis yra labai stabilus ir gali save valdyti itin tiksliai. Autonominio skrydžio sistema veikia įvairių jutiklių, radaro bei aukščiamačio pagalba. „Cormorant“ nėra iki galo ištobulintas, tam prireiks ne vieno bandomojo skrydžio, tačiau jau dabar orlaivis demonstruoja įspūdingas savybes.
„Cormorant“ autonominio skrydžio sistema atpažįsta savo pačios klaidas ir jas ištaiso. Pavyzdžiui, priartėjęs prie netinkamos nusileidimo vietos orlaivis gali staiga persigalvoti ir iš naujo ieškoti geresnio paviršiaus tūpimui. Net ir šio bandomojo skrydžio metu „Cormorant“ netinkamu kampu priartėjo prie nusileidimo zonos, todėl trumpam stabtelėjo, pasikoregavo savo poziciją ir tuomet nusileido.
„Urban Aeronautics“ prie orlaivio turės dar daug darbo. Pirmasis autonominis skrydis buvo labai trumpas, tačiau parodė, ką reikia taisyti. Pavyzdžiui, sutvarkyti parėjimą nuo pakilimo prie tolygaus skrydžio, padidinti greitį ir manevringumą. Nors „Cormorant“ šįkart skrido ne virš pakilimo tako ar kitų itin lygių paviršių, po juo driekėsi vis tiek pakankamai lygūs laukai ir pievos. Todėl ateityje orlaivis bus išbandomas virš itin nelygaus paviršiaus, o vėliau ir virš medžių, kalnų bei slėnių.
Facebook komentarai
Susiję straipsniai
- Ar ryžtumėtės skristi lėktuvu, kuriame nėra piloto?
- Parrot SLAM dunk – paketas, skirtas bepiločių gamintojams (Video)
- HES Hywings — bepilotis, naudojantis vandenilio kurą (Video)
- MMS Drone – patvarus benzininis bepilotis (Video)
- Didžiojoje Britanijoje žadama daugiau dėmesio robotikai
- Šių profesijų atstovai darbo neteks pirmieji
- Ateities automobiliai: asistentas, žinantis, kaip šiandien jaučiatės
- „Uber“ autonominių automobilių bandymai rodo problemas – užfiksuotas pavojingas pažeidimas (Video)
- Autonominių automobilių teisinė bazė: atsakymų dar nematyti
- Kiek kainuoja autonominių sunkvežimių kūrimas ir vystymas? Regis, Rusija tai ketina padaryti pigiai
- „Grobuonis“ šalinamas iš tarnybos, ateina „Giltinė“
- „Syma X5C“: pagal vieningus vartotojų ir apžvalgininkų vertinimus – iki 50 € tai geriausias dronas su HD kamera (Video)
- „Tesla“ elektromobiliai patys pasirūpins savo remontu
- Dronai ginkluojami lazeriais. JAV imasi apsaugos nuo branduolinės Šiaurės Korėjos atakos
- Kartoninis dronas – vienkartiniams prekių pristatymams
- Transporto priemonė iš fantastinių filmų: viena kompanija jau bando skraidančio motociklo prototipą (Video)
- Rusai pasišovė sukurti savo autonomiškų automobilių technologiją
- Europos Parlamentas siūlo reglamentuoti robotiką
- Robotams teks atsakyti už padarytą žalą lyg avariją sukėlusiems vairuotojams
- Jau šią vasarą Dubajuje turėtų pradėti skraidyti keleiviniai dronai (Video)
- Kas prisiims atsakomybę už bepiločio automobilio avariją?
- „Mercedes-Benz“ demonstruoja raumenis: parodė ateities autonominio važiavimo sistemą (Video)
- Laboratorijoje gimė šikšnosparnis-robotas (Video)
- Asmenukes ateityje pakeis droninukės (Video)
- Kauno studentai sukūrė autonominio vežimėlio oro uostui prototipą
- 2017 m. prognozės: virtualios realybės triumfas ir naujos dirbtinio intelekto aukštumos
- Sensacingos federalinio tyrimo išvados dėl „Tesla Model S“ mirtinos avarijos: laikas kardinaliai keisti požiūrį į autopilotus? (Video)
- DragonFly — kovinis dronas iš Lenkijos
- Oro žvalgybos ateitis: iš skrendančio naikintuvo paleistas 100 dronų spiečius elgiasi kaip gyvas organizmas (Video)
- BMW planuoja paleisti į gatves 40 prabangių autonomiškų sedanų
Reklama
Reklama
Mūsų draugai
Naujausi įrašai
Europos Sąjunga ir robotika: kur link mes keliaujame?
Parrot SLAM dunk – paketas, skirtas bepiločių gamintojams (Video)
Mesh Mould – robotas-statybininkas (Video)
Inovacinis robotas-dažytojas PictoBot iš Singapūro (Video)
Plobot – robotas, mokantis vaikus programavimo (Video)
HES Hywings — bepilotis, naudojantis vandenilio kurą (Video)
Emotix Miko — komunikacinis robotas su emocijomis (Video)
MMS Drone – patvarus benzininis bepilotis (Video)
Draugaukime
Naujausi komentarai
Žymos
Visos kategorijos
- Dirbtinis intelektas
- Dronai
- Egzoskeletai
- Karinė robotika
- Namų robotai
- Naujausi
- Pagalbos robotai
- Pramoniniai robotai
- Robotai
- Robotai humanoidai
- Robotai ir menas
- Robotai ir žmonės
- Robotai kine
- Robotai medicinoje
- Robotai mokslui
- Robotai pramogai
- Robotikos ateitis
- Robotiniai automobiliai
- Robotiniai žaislai
Skaitomiausi įrašai
Komentarai (0)