Sensacingos federalinio tyrimo išvados dėl „Tesla Model S“ mirtinos avarijos: laikas kardinaliai keisti požiūrį į autopilotus? (Video)
JAV nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (angl. The National Highway Traffic Safety Administration – NHTSA) užbaigė šešis mėnesius trukusį „Tesla“ automobilio savininko ir autonominės vairavimo sistemos entuziasto mirties aplinkybių tyrimą. Minėtas „Tesla“ savininkas žuvo važiuodamas automobiliu su pusiau autonomine valdymo sistema „Autopilot“, rašo thetruthaboutcars.com. Ši tragiška žūtis buvo pirmoji tokia, įvykusi naudojant autopiloto sistemą.
Vis dėlto duomenų, kurie buvo atskleisti federalinio tyrimo metu, nepakanka, kad būtų uždraustos savavaldžių automobilių technologijos ar tolesni jų bandymai.
Tiesą sakant, NHTSA ataskaitoje teigiama, kad „Tesla“ su savo sistema „Autopilot“ visiškai nėra atsakinga už minėtą incidentą. Išsamioje ataskaitoje, kurios visa versija buvo neseniai paskelbta, „Tesla“ pusiau autonominė valdymo sistema netgi giriama. Taip pat pažymima, kad nuo to laiko, kai buvo įdiegta „Autopilot“ sistema, eismo įvykių, susijusių su šiuo prekės ženklu, skaičius sumažėjo 40 proc.
Tyrimo metu taip pat nebuvo rasta jokių „Tesla“ automatinės avarinio stabdymo sistemos ar kelionės greičio kontrolės sistemos dizaino ar įdiegimo defektų.
„Reuters“ jau pranešė, kad vargu ar šis tyrimas paskatins atšaukti transporto priemones, tačiau tokios NHTSA išsakytos liaupsės yra netikėtos. Įvairios saugumo ir vartotojų teisių gynimo grupės atvirai išsakė savo skeptišką požiūrį į „Autopilot“ sistemą ir abejones tuo, kad „Tesla“ atliko visus reikalingus tyrimus. Tačiau NHTSA nuomone, šios abejonės nėra pagrįstos.
„Tesla“ netgi numatė potencialų automobilį valdančio asmens negebėjimą suvaldyti sistemos ir įtraukė šiuos veiksnius į programinę įrangą.
Rugsėjį bendrovė pristatė patobulintą programinę įrangą, įvedusi naujus automatinio vairavimo, įspėjamųjų garsinių signalų apribojimus bei kitus patobulinimus, kurie, pasak „Tesla“ vadovo Elono Musko būtų galėję užkirsti kelią tyrimą paskatinusiai nelaimei.
„Autopilot“ sistema buvo įdiegta 2015 m. spalio mėnesį. Paaiškėjus, kad „Tesla Model S“ automobilio savininkas iš Ohajo Joshua Brownas žuvo jo automobiliui su įjungta „Autopilot“ sistema susidūrus su kitu automobiliu, buvo pradėta griežta šios sistemos patikra. J. Browno „Tesla“ trenkėsi į krovininį sunkvežimį, kuris tiesiai prieš jį kirto greitkelį Floridoje.
Dar prieš NHTSA paskelbiant savo tyrimo išvadas, J. Browno šeimos advokatas pareiškė, kad žuvusiojo artimieji ketina įvertinti visą tyrimo medžiagą, ir tik tada priimti sprendimą ar poziciją šiais klausimais.
Facebook komentarai
Reklama
Reklama
Mūsų draugai
Naujausi įrašai
Europos Sąjunga ir robotika: kur link mes keliaujame?
Parrot SLAM dunk – paketas, skirtas bepiločių gamintojams (Video)
Mesh Mould – robotas-statybininkas (Video)
Inovacinis robotas-dažytojas PictoBot iš Singapūro (Video)
Plobot – robotas, mokantis vaikus programavimo (Video)
HES Hywings — bepilotis, naudojantis vandenilio kurą (Video)
Emotix Miko — komunikacinis robotas su emocijomis (Video)
MMS Drone – patvarus benzininis bepilotis (Video)
Draugaukime
Naujausi komentarai
Žymos
Visos kategorijos
- Dirbtinis intelektas
- Dronai
- Egzoskeletai
- Karinė robotika
- Namų robotai
- Naujausi
- Pagalbos robotai
- Pramoniniai robotai
- Robotai
- Robotai humanoidai
- Robotai ir menas
- Robotai ir žmonės
- Robotai kine
- Robotai medicinoje
- Robotai mokslui
- Robotai pramogai
- Robotikos ateitis
- Robotiniai automobiliai
- Robotiniai žaislai
Komentarai (0)