Robotinis grybšnis. Robotas renka ratukus lyg uogas
SB Seating gamykloje įvairių biuro kėdžių surinkimo operacijos vykdomos sklandžiai ir automatiškai. Tačiau, kuomet ateina metas pritaisyti ratukus, čia jau prireikia ir žmogaus rankų pagalbos. Penkios poros dėžėje padrikai gulinčių ratukų turi būti rankomis paimtos ir taisyklingai paduodamos robotui. Tik tada robotas gali įstatyti ratukus į jų vietą kėdės korpuse. SINTEF tyrėjai mano, jog rado išeitį, kaip šį gamybos procesą padaryti efektyvesniu bei sumažinti kaštus.
Regėti ir sugriebti gebantys robotai
Mes esame šviesioje ir erdvioje Trondheimo laboratorijoje. Būtent čia ir vyksta darbas, siekiant optimizuoti industrinės produkcijos linijų veiklą. Tyrėjas Sigurdas Albrektsenas sėdi prie kompiuterio, kuris reguliuoja dviejų robotinių rankų veikimą. Šios dvi rankos darbuojasi su pilna ratukų dėže. Tyrėjas paaiškino, jog vienas robotas apginkluotas grėbtuvu, tuo tarpu kitas – 3D rega (lazeriu ir pažangia kamera), kuri leidžia identifikuoti objektų (ratukų) dalis bei nustatyti jų poziciją. „Robotinis grėbtuvas gali paimti ratukus keturiais skirtingais būdais,“ sako Albrektsenas, nuspausdamas užduoties pradėjimo mygtuką. „Tai svarbu, nes visi ratukai guli skirtingomis pozicijomis. SB Seating kompanija vieną kėdę pagamina kas 20 sekundžių, todėl tyrėjai turi priversti robotą paimti ratukų porą kas 4 sekundes.“
Pažangos plėtra
Sveinas Peder Berge‘as, SINTEF ICT atstovas, teigė, jog „ėmimo iš dėžės“ problema, visiems tyrėjams ilgą laiką kėlė
galvos skausmą. „Dabartiniai „paimk-padėk“ tipo robotai labai gerai sugeba paimti detales, kuomet jos tinkamai surikiuotos ir yra reikiamoje pozicijoje, tačiau nesugeba atlikti užduoties, jeigu detalės guli padrikai. „Dabar mes galime panaudoti brėžinį (CAD modelį), kad nurodytumėme robotui, kurią porą ratukų reikia paimti. Mes mokome robotą įsiminti ratukus ir jų poziciją dėžėje, kad jis galėtų juos kruopščiai paimti, nepriklausomai nuo ratukų padėties,“ – teigė tyrėjas.
Išeitis su plačiomis perspektyvomis
Stein‘as Are Kvikne‘as, SB Saeting kompanijos atstovas, teigia, kad ratukų paėmimas buvo viena opiausių problemų. „Šiuo metu ratukai yra paimami rankomis ir surikiuojami operatoriaus. Šis darbas labai sudėtingas žmogui ir, žvelgiant iš HSE perspektyvos, nepakankamai optimalus. Šios operacijos automatizavimas kol kas yra didžiausias mūsų prioritetas,“ teigė Kvikne‘as. „Mes taip pat įžvelgiame ateities galimybes: geresnę darbo aplinką, leidžiančią mums geriau išnaudoti operatorių įgūdžius.“
Tiesa, Kvikne‘as pažymėjo, jog ši technologija aprėpia kur kas daugiau nei ratukų taisymas. SINTEF robotas pasižymi technologija, kuri gali būti pritaikyta ir daugybei kitų panašių užduočių.
Facebook komentarai
Reklama
Reklama
Mūsų draugai
Naujausi įrašai
Europos Sąjunga ir robotika: kur link mes keliaujame?
Parrot SLAM dunk – paketas, skirtas bepiločių gamintojams (Video)
Mesh Mould – robotas-statybininkas (Video)
Inovacinis robotas-dažytojas PictoBot iš Singapūro (Video)
Plobot – robotas, mokantis vaikus programavimo (Video)
HES Hywings — bepilotis, naudojantis vandenilio kurą (Video)
Emotix Miko — komunikacinis robotas su emocijomis (Video)
MMS Drone – patvarus benzininis bepilotis (Video)
Draugaukime
Naujausi komentarai
Žymos
Visos kategorijos
- Dirbtinis intelektas
- Dronai
- Egzoskeletai
- Karinė robotika
- Namų robotai
- Naujausi
- Pagalbos robotai
- Pramoniniai robotai
- Robotai
- Robotai humanoidai
- Robotai ir menas
- Robotai ir žmonės
- Robotai kine
- Robotai medicinoje
- Robotai mokslui
- Robotai pramogai
- Robotikos ateitis
- Robotiniai automobiliai
- Robotiniai žaislai
Komentarai (0)