Autonominių automobilių evoliucija. Kaip ji vyks?
Ar kada nors susimąstėte, koks bus automobilių automatizacijos procesas? Kada savarankiškos mašinos paplis viešuose keliuose? Bandydamas atsakyti į šiuos ir panašius klausimus, savo įžvalgomis savaitraštyje „Newsweek“ dalinasi Jasonas Lancasteris.
Pasak J. Lancasterio, portalo apie automobilius redaktorius, „perėjimas“ prie autonominių automobilių vyks trimis etapais. Pirmas etapas remsis ribotomis automatizacijos galimybėmis. Antroji „pakopa“ – automobiliai bus dalinai savarankiški, naudosis duomenų dalijimosi aplikacijomis. Trečias etapas – automobiliai bus absoliučiai autonominiai, o jų inovatyvių funkcijų veikimas bus paremtas naujausiomis technologijomis.
„Pirmas etapas yra tai, kur mes esame šiandien. Transporto priemonės turi įvairias saugumo sistemas, paremtas elementariomis autonominių automobilių technologijomis, pavyzdžiui, 3-D kameros bei milimetrinių bangų radarai,“ – rašo straipsnio autorius. Argumentuodamas jis pateikia tokius pavyzdžius kaip saugaus atstumo iki kitos transporto priemonės išlaikymo sistema, kompanijos „Tesla Motors“ sukurta autopiloto programa, įvairūs optiniai sensoriai, padedantys numatyti kliūtis ir t.t. Lancasteris teigia, kad „pirmosios pakopos“ technologijos yra galingos bei pigios, todėl labai tikėtina, kad netolimoje ateityje visos naujos transporto priemonės bus kuriamos pasitelkus šias sistemas.
Antrasis etapas, anot straipsnio autoriaus, jau prasidėjęs, tačiau kokybiškų kūrinių teks palaukti penkerius ar net dešimtį metų. Publikacijoje minima, kad viena iš universalių autonominių ateities automobilių funkcijų bus „V2X“ komunikacija. Šios technologijos pritaikymas praktikoje transporto priemonėms suteiks galimybę keistis aktualia informacija, susijusią kelio maršrutais, kelių būkle, pėsčiaisiais bei kitų automobilių padėtimi gatvėse. Tikslingai taikomos „V2X“ funkcijos leis pagerinti kelių saugumą, o suderintos su „pirmosios pakopos“ technologijomis suteiks galimybę užtikrinti efektyvią bei patikimą autonominių transporto priemonių veiklą. Vis dėlto, kol kas, šios vizijos realizavimas yra ganėtinai toli nuo realybės ne tik dėl to, jog naujų technologijų įteisinimas visuomet yra ilgas bei sudėtingas procesas, bet ir todėl, kad šiandieninė infrastruktūra nėra pasiruošusi tokioms inovacijoms.
Trečiame evoliucijos žingsnyje autonominių automobilių „artilerija“ bus papildyta ne tik „VX2“ komunikacijos technologija bei novatoriškais optiniais sensoriais, bet taip pat ir didelės raiškos žemėlapio duomenų pasiekiamumo funkcija.
„Kompanijos „Google“, „Audi“, „M-B“, „Toyota“, „Honda“, „Ford“ ir t.t. šiuo metu eksperimentuoja su „trečiosios pakopos“ galimybėmis. Visi automobilių gamintojai (ar bent jau dauguma iš jų) siekia pritaikyti brangias LIDAR sistemas, tobulindami naujausių modelių prototipus. Galingą LIDAR technologiją jie jungia su radarais ir, dažniausiai, didelės raiškos 3-D kameromis. Šios transporto priemonės yra programuojamos būti 100 proc. autonominės, net be jokių papildomų komunikacijos galimybių (pvz., „V2X“), o tai reikšmingas žingsnis į priekį, kadangi tokios mašinos sugebėtų savarankiškai važiuoti net kaimo keliais be vairuotojo pagalbos ar virtualių duomenų gavimo galimybės (t.y. duomenų dalijimosi aplikacijų). Tokie automobiliai taip pat gebėtų veikti esant bet kokioms oro sąlygoms,“ – teigia J. Lancasteris.
Svarbiausia priežastis, kodėl trečiasis etapas vis dar sunkiai įgyvendinamas praktikoje, nėra technologinė. Šiuo atveju kritiniu elementu tampa kaina. Kokybiškos LIDAR sistemos kainuoja keliolika tūkstančių eurų (pigios nėra pakankamai geros), o tai gaminio savikainą padidina iki eiliniam vartotojui neįperkamos sumos. Vis dėlto kai kurios kompanijos, pvz., „Google“, stengiasi pritaikyti pigesnes LIDAR sistemas kuriamų automobilių prototipuose, ir siekia, kad kaina bei kokybė išlaikytų tinkamą pusiausvyrą. Kitaip tariant – gaminys būtų tinkamas masinei rinkai.
Tačiau numatyti, kada automobiliai taps visiškai savarankiški ir „realistiškai“ įperkami yra sunku. Galbūt, kompanijoms siekiant pritapti masinėje rinkoje, antras ir trečias etapai iškils vienu metu ir visuomenė inovatyvius automobilius, paklūstančius įnoringų šeimininkų poreikiams, išvys kur kas greičiau nei tikisi. Visgi tikėtina, kad nepaisant šiandieninės pažangos, autonominių automobilių evoliucijai bei „pritapimui“ mūsų gyvenimuose dar prireiks bent kelių dešimtmečių. Procesas bus ilgas ne tik dėl siekio patobulinti sistemas ir pritaikyti jas praktikoje, tačiau integracijos pradžioje autonominių transporto priemonių išvykimą į „atvirus“ kelius taip pat reguliuos ir teisiniai aspektai bei, ko gero, skeptiškas, o gal net kritiškas visuomenės požiūris.
Parengta pagal newsweek.com
Facebook komentarai
Reklama
Reklama
Mūsų draugai
Naujausi įrašai
Europos Sąjunga ir robotika: kur link mes keliaujame?
Parrot SLAM dunk – paketas, skirtas bepiločių gamintojams (Video)
Mesh Mould – robotas-statybininkas (Video)
Inovacinis robotas-dažytojas PictoBot iš Singapūro (Video)
Plobot – robotas, mokantis vaikus programavimo (Video)
HES Hywings — bepilotis, naudojantis vandenilio kurą (Video)
Emotix Miko — komunikacinis robotas su emocijomis (Video)
MMS Drone – patvarus benzininis bepilotis (Video)
Draugaukime
Naujausi komentarai
Žymos
Visos kategorijos
- Dirbtinis intelektas
- Dronai
- Egzoskeletai
- Karinė robotika
- Namų robotai
- Naujausi
- Pagalbos robotai
- Pramoniniai robotai
- Robotai
- Robotai humanoidai
- Robotai ir menas
- Robotai ir žmonės
- Robotai kine
- Robotai medicinoje
- Robotai mokslui
- Robotai pramogai
- Robotikos ateitis
- Robotiniai automobiliai
- Robotiniai žaislai
Komentarai (0)