Robotika.lt

Patvirtinta: „Apple“ kuria automobilį, kuriam nereikės vairuotojo

Delfi.lt rugpjūčio 17, 2015 Robotiniai automobiliai

Iki šiol interneto erdvėse būta gandų, kad „Apple“ galimai gamina autonominį elektromobilį, kurio darbinis pavadinimas yra „Project Titan“. Tačiau tik dabar leidinio „The Guardian“ žurnalistams pavyko gauti dokumentinį šių gandų patvirtinimą

Paaiškėjo, kad automobilis yra kuriamas Silicio slėnyje, o „Apple“ jo bandymams ieško saugių, atokių vietelių San Francisko įlankos apylinkėse. Ir dokumentai rodo, kad gandais apipintas „Apple“ automobilio projektas yra pasistūmėjęs kur kas toliau, nei daugelis galėjo įtarti. Gegužę inžinieriai, dirbantys paslaptingoje „Apple“ specialiųjų projektų grupėje, buvo susitikę su buvusios karinio laivyno bazės savininkais, „GoMentum Station“. Dabar ši bazė yra verčiama smarkiai apsaugotu autonominių automobilių bandymo poligonu. Žurnalistų gauti dokumentai įrodo, kad „Apple“ inžinierius Frankas Fearonas yra rašęs: „Norėtume gauti žinių apie erdvės bandymams gavimo laiką ir galimybes ir kaip mums reikėtų koordinuoti savo darbus su kitais galimais šios bazės naudotojais“.

„Apple“ dokumentuose esančios informacijos nekomentavo.

„GoMentum Station“ yra Antrojo pasaulinio karo laikų nebenaudojama JAV Karinio jūrų laivyno bazė, kurioje yra apie 30 kilometrų asfaltuotų gatvių ir greitkelių. Bazė yra neprieinama visuomenei ir yra saugoma kariuomenės, todėl, anot bazės atstovų, „tai yra didžiausias saugus bandymų poligonas pasaulyje“, skirtas „prijungtų automobilių taikymo ir autonominių automobilių technologijų bandymams, validavimui ir sukomercinimui, siekiant apibrėžti kitos kartos transporto tinklo infrastruktūrą“. Už šių spygliuotų tvorų savo automobilius jau bandė „Honda“ ir „Mercedes-Benz“.

Saugumo ir privatumo užtikrinimas „Apple“ yra labai patrauklus veiksnys. Bendrovės logotipu nepaženklintame pastate Saniveile, už 6 kilometrų nuo pagrindinės įmonės būstinės Kupertine, esančiame pastate šimtai „Apple“ inžinierių tyliai pluša kurdami automobilių technologijas. Kol kas projekto smulkmenos vis dar nėra žinomos, bet panašu, kad „Apple“ autonominis automobilis jau yra beveik visiškai paruoštas bandymams ant asfalto. Gegužės pabaigoje „GoMentum Station“ autonominių automobilių programų vadybininkas Jackas Hallas rašė F. Fearonui rašė prašymą atidėti ekskursiją po bazės teritoriją, bet pažymėjo: „Vis dar norėtume susitikti, kad reikalai nesustotų ir galėtume prisitaikyti prie jūsų bandymų grafiko“.

Gegužę „Apple“ viceprezidentas Jeffas Williamsas autonominį automobilį pavadino „aukščiausio lygio mobiliuoju įrenginiu“ ir sakė, kad „Apple“ vertina savo galimybes pačiose įvairiausiose rinkose, „kuriose manome galį padaryti milžinišką įtaką“.

Į robotų valdomus automobilius milžiniškus pinigų kiekius jau supylė „Google“, savo galimybes šioje srityje bando ir „taksi žudikais“ tituluojama bendrovė „Uber“. Per kelis pastaruosius mėnesius „Apple“ generalinis direktorius Timas Cookas buvo ne viename susitikime su automobilių pramonės aukščiausio lygio atstovais, be to, „Apple“ perviliojo nemažai inžinierių iš gerai žinomų automobilių gamintojų – vienas tokių perviliotųjų yra „Mercedes-Benz“ tyrimų padalinio Silicio slėnyje vadovas.

T. Cookas buvo susitikęs su „Fiat-Chrysler“ vadovu Sergio Marchionne, gali būti, kad praėjusiais metais kelionės į Vokietiją metu lankėsi BMW i3 serijos elektromobilių surinkimo linijoje. „Apple“ aktyviai samdo automobilių pramonės inžinierius, gyvenančius Silicio slėnyje ir dirbančius „Tesla“ bei „Mercedes-Benz“, be to, vilioja elektros inžinierius, dirbančius automobilių akumuliatorių inovatoriams „A123 Systems“. F. Fearonas anksčiau kūrė inovatyvų elektra varomą motociklą Silicio slėnio startuolyje „Lit Motors“, o besimokydamas Džodžijos valstijos technologijų institute talkino kuriant autonominį robotinį parasparnį.

F. Fearonas „GoMentum Station“ atstovams yra rašęs: „Tikimės pamatyti bandymų poligono pristatymą su teritorijos planu, nuotraukomis ir aprašymais, kaip galėtų būti panaudotos įvairios poligono dalys“. Tuščiuose „GoMentum Station“ keliuose yra patys įvairiausi įprastinių kelių elementai, nuo viadukų ir geležinkelio pervažų iki tunelių ir nuo galvijų apsaugančių kelio ruožų (angl. cattle grid). Tai reiškia, kad šiame poligone „Apple“ savo automobilius galėtų bandyti pačiose įvairiausiose kasdienėse situacijose nevažiuodami į tikras gatves ir apsisaugodami nuo smalsuolių akių.

Kalifornijos valstija leidimus naudotis paprastais keliais kaip bandymų baze autonominiams automobiliams jau išdavė tokioms bendrovėms, kaip „Google“, „Tesla“, „Volkswagen“, „Mercedes-Benz“ ir kai kuriems kitiems. Tačiau šio proceso metu tenka paviešinti kai kurias technines ir komercines detales – o jau įprasta, kad „Apple“ produktus nuo viešumos saugo kaip savo akį.

„Pasirašėme informacijos neskleidimo sutartį su „Apple“. Negalime pasakyti jums nieko, išskyrus tai, kad su jais bendravo ir juos domina mūsų paslaugos“, – sakė „GoMentum Station“ savininkų, „Contra Costa Transportation Authority“ generalinis direktorius Randy Iwasaki.


delfi.lt


Žymos:

Facebook komentarai


Komentarai (0)


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *