Robotika.lt

Kodėl alkoholio gamintojai nekantraudami laukia autonominių automobilių?

15min.lt rugpjūčio 4, 2016 Robotiniai automobiliai

Bepiločių automobilių atsiradimas ir automobilių dalijimosi paslaugų rinkos augimas, kaip teigia „Business Insider“, sukraus didžiulį pelną alkoholio pramonei.

Holdingo „Morgan Stanley“ pirminiais paskaičiavimais, šių naujų technologijų atsiradimas leis alkoholio gamintojų pramonei uždirbti papildomai 100 mlrd. JAV dolerių.

„Autonominių automobilių atsiradimas ir automobilių dalijimosi paslaugos populiarėjimas išspręs alkoholio vartojimo ir vairavimo nesuderinamumo problemą. Todėl vairuotojai ims daugiau vartoti, nes jiems nereikės patiems vairuoti“, – teigiama tyrime.

Lietuvos vairuotojų elgsena keičiasi jau dabar

Ekspertų prognozės tikrai realios, nes Lietuvos vairuotojų elgesys ima keistis jau dabar. Tarkime, pastebima tokia tendencija: jauni vairuotojai, užuot vykę vakaroti į miesto centrą savo automobiliu, naudojasi „City Bee“ arba „Spark“ paslaugomis. Palikę šiuos automobilius nustatytose vietose, vakaroja, o paskui namo grįžta taksi arba kitomis transporto priemonėmis.

Rinkos prognozės

Šiuo metu metinė globalinės alkoholio rinkos apyvarta – 1,5 trilijono JAV dolerių. Kai išpopuliarės autonominiai automobiliai, žmonės pradės vartoti vidutiniškai vienu alkoholiniu gėrimu daugiau per savaitę. Ekspertų skaičiavimu, tai reiškia, kad per metus alkoholinių gėrimų vartojimas padidės vidutiniškai 0,8 proc. Tokiu būdu iki 2025 m. alkoholio rinka paaugs dar 98 mlrd. dolerių.

JAV kompanijos „IHS Automotive“ specialistų duomenimis, 2025 m. visame pasaulyje važinės maždaug 600 tūkst. autonominių automobilių.

O jų aukso amžiaus laukiama 2025-2035 m. Šiuo laikotarpiu dirbtinio intelekto, o ne žmogaus, valdomų transporto priemonių turėtų daugėti dar po 43 proc. kasmet. Todėl 2035 m. tokių automobilių pasaulyje, kaip prognozuojama, važinės 21 mln.


15min



Facebook komentarai


Komentarai (0)


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *