Robotika.lt

Ar tikrai norime autonominių automobilių?

Robotika.lt sausio 29, 2015 Robotiniai automobiliai

Populiaraus JAV dienraščio „USA Today“ apžvalgininkas Marco della Cava uždavė intriguojantį klausimą – ar mums tikrai reikalingi autonominiai automobiliai?  Ieškodamas atsakymo, Cava pateikė savo įžvalgas susijusias ne tik su novatorišku, bet ir tradiciniu transportu.

„Automobilis, kurį vairuoju, buvo pagamintas prieš aštuoniolika metų,“ – rašo Marco della Cava. „Tai „senosios mokyklos“ automobilis su mechanine pavarų dėže ir įprastu spidometru. Jūs galite ją apibūdinti kaip „palaikančią ryšį“ tik ta prasme, kad keturios guminės šios mašinos padangos liečia grindinį. Informacinė sistema – tai mano žiopsojimas į kitus vairuotojus. Nėra nieko ką galiu dar padaryti, tik vairuoti. Esu įsitikinęs, kad tokia vairavimo patirtis greitai taps atgyvena visai kaip ranka rašytas laiškas“.

Autoriaus teigimu, šių metų pradžioje Las Vegase vykusi „CES“ paroda atskleidė dvi tendencijas. Viena jų – autonominių automobilių integracijos idėja į visuomenę nebekelia klausimo, „ar tai tikrai įvyks?“ Keliamas kitas klausimas – „kada tai įvyks?“ Kita tendencija – „nevairuojamų automobilių“ integracijos kliūtis ne techninė, bet psichologinė.

Pasak Marco della Cava, nepaisant to, jog „Google“ sulaukia bene daugiausiai dėmesio „savarankiškų automobilių“ kūrimo kategorijoje, tradicinių automobilių kūrėjai taip pat atsižvelgia į naująsias technologijas, todėl nauji modernūs automobiliai dažnai pasižymi įvairių sensorių gausa. Radarais, lazeriais ir įmantriomis kameromis papildyti automobiliai reikalauja mažesnės vairuotojo koncentracijos. Be to, kai kurios šiuolaikiškos mašinos jau geba prisijungti prie vadinamosios „cloud“ sistemos, o tai atveria naujas galimybes GPS panaudojimo atžvilgiu. Pavyzdžiui, pastarosios ypatybės išbandymui „Audi“ kompanija pasitelkė A7 modelį. Kadangi eksperimentas pavyko, moderni navigacinė technologija bus pristatyta 2017 metais, A8 sedano modelyje. O BMW  „CES“  pristatyme supažindino pasaulį su autonomiškai parkuotis gebančiu i3 elektriniu automobiliu. Tiesa, technologija vis dar tobulinama ir rinkai kol kas nepateikiama.

Analizuodamas pateiktus pavyzdžius apžvalgininkas iškelia aktualius klausimus, tokius kaip, ar mes tikrai norime, kad automobiliai viską už mus padarytų? Kas nutiktų, jeigu autonominė mašina kliudytų kitą transporto priemonę. Ar asmuo atsakingas, jei jo savarankiškai parkuotis gebanti mašina kažkur atsitrenks, žmogui joje nesant? Šiuos ir panašius klausimus nagrinėja ne tik teisininkai, tačiau ir patys automobilių gamintojai, ieškantys tinkamų kelių integruoti modernius automobilius į kasdienį gyvenimą.

„Aš asmeniškai mėgstu būti vairuotojo pozicijoje visą laiką“, rašo Marco della Cava, tačiau pripažįsta, jog išsiblaškiusių vairuotojų keliuose daugėja, taigi idėja, kad automobilis padės išvengti chaoso keliuose bei nelaimių yra daug žadanti.


 Parengta pagal usatoday.com



Facebook komentarai


Komentarai (0)


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *