Robotika.lt

Aptartas bepiločių orlaivių verslo potencialas

alfa.lt birželio 4, 2015 Dronai

Bepiločių orlaivių (BPO) sistemoms kurti ir vystyti į Lietuvą tikimasi pritraukti bent tris užsienio investuotojus per artimiausius metus. Lygiagrečiai planuojami trys stambūs valstybiniai pirkimai bepiločių orlaivių sistemų panaudojimui. Apie tokius planus užsiminta gegužės 27-28 d. Vilniuje vykusioje konferencijoje – parodoje „Bepiločiai orlaiviai Lietuvoje: galimybės ir ateities perspektyvos“.

Konferencijos tikslas – skatinti bepiločių orlaivių srities smulkaus ir vidutinio verslo plėtrą, inovacijų ir naujų technologijų kūrimą Lietuvoje, taip pat glaudesnę verslo, mokslo ir viešojo sektoriaus partnerystę bei prisidėti prie pažangios visuomenės kūrimo.

„Šiuo metu bepiločių orlaivių verslas pasaulyje plečiasi itin sparčiai, jo ekonominis ir inovacinis potencialas labai didelis. Todėl matome keturias pagrindines šios srities vystymo kryptis Lietuvoje: teisinės aplinkos gerinimas, investicijų skatinimas, valstybinių pirkimų atitinkamas organizavimas ir informacijos apie bepiločių orlaivių galimybes viešinimas“, – susirinkusiems kalbėjo ūkio viceministras Marius Skarupskas.

Pasak ūkio viceministro, itin reikšmingas vaidmuo turėtų tekti užsienio kapitalo pritraukimui į Lietuvą. Užsienio investicijų pritraukimu besirūpinančios „Investuok Lietuvoje“ atstovas Justinas Pagirys konferencijoje teigė, kad nors Lietuvoje jau kuriami bepiločiai orlaiviai ir jų sistemos, vis dar turime kur tobulėti.

„Iki 2021 m. pasaulinė komercinių BPO rinka išaugs septynis kartus. Daugiausia įmonių įsikūrę Jungtinėse Amerikos Valstijose, Prancūzijoje, Jungtinėje Karalystėje, Japonijoje ir Vokietijoje. Turime daug namų darbų, kuriuos reikia padaryti“, – pažymėjo „Investuok Lietuvoje“ investicijų plėtros departamento direktorius Justinas Pagirys.

Anot J. Pagirio, didžiausias iššūkis Lietuvos verslui – ne pačių bepiločių skraidyklių kūrimas ir projektavimas, tačiau jų pritaikymas atlikti tam tikras specifines užduotis, pradėti taikyti naujus verslo modelius.

Jam antrino ir konferencijoje pranešimą skaitęs Izraelio – Lietuvos technologijų inkubatoriaus vadovas Zvika Kezurer. Vilniuje gimęs litvakas pristatė Izraelio pažangą bepiločių orlaivių vystymo srityje ir pakvietė glaudžiau bendradarbiauti.

„Izraelis pirmauja pasaulyje pagal sprendimus, kaip bepilotes skraidymo priemones pritaikyti įvairių sričių darbams. Neabejoju, kad ir ateityje būtent sistemų integracija turės didžiausią potencialą. Būtent čia uždirbami didžiausi pinigai. Geležies yra, reikia smegenų priversti geležį dirbti ir duoti naudos“, – teigė svečias iš Izraelio. Jis taip pat akcentavo, kad jau šiandien bepiločių orlaivių sektorius Izraelyje yra sukūręs per 50 000 darbo vietų.

Konferencijoje diskutuota ir apie teisinio reguliavimo problemas Lietuvoje, Europos Sąjungoje. Išryškintos privačių duomenų apsaugos bei civilinės atsakomybės draudimo temos. Renginio metu atitinkamų sričių ekspertai ir entuziastai drauge dalijosi patirtimis, idėjomis, kaip pasiekti proveržio bepiločių orlaivių plėtros srityje. Konferenciją globojo Ūkio ministerija, o renginį organizavo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra.

Konferencija finansuojama Europos Sąjungos regioninės plėtros fondo lėšomis pagal MITA vykdomą projektą „Technologijos ir mokslas inovatyviam verslui“.


alfa



Facebook komentarai


Komentarai (0)


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *